lördag 1 december 2012

Fyndet

Man kan hitta fynd precis när som helst och var som helst, det gäller bara att ha lite tur och ögonen med sig.

 Man kan trilla på ett litet fynd, en sak man letat länge efter eller en sak man inte trodde man skulle kunna finna.

Jakten brukar ju pågå på loppisar, bakgårdar och utefter vägarna men ibland kan man göra ett fynd i sin närhet.

2001 var jag ute på en promenad med hunden och passerade ett cykelställ och slänger en snabb blick...ups!

VA! vad var det där? en orange crescent...det här måste kollas..ser ut att vara en racer..men så kan det ju inte vara eller.....

Jag kommer närmare...men det är ju en racer..kollar ramen..jo den är lödd så ingen hurtbulleracer..och spanar in detaljerna..Campagnolo! va!, kollar ramdekalerna Reynolds 531 Wow det är en äkta Crescent racer modell 320 och tänk att man springer på en sån i ett vanligt cykelställ mitt i stan.

Efter mycket om och men så lyckas jag finna ägaren och får köpa den, och efter renovering så har man äntligen en svensk klassiker.

För att visa hur skicket var när jag fann den så visas bakväxeln i en jämförelse...


 

1 kommentar:

Imperial58 sa...

En sån hade en kompis farsa när jag var liten.