fredag 19 juli 2013

Bloggpresentation

Ja vad fasen bättre sent än aldrig eller?....ja vad fasen på denne bloggen tar man ju upp allt som är gammalt så då tar vi upp han bakom tangentbordet....fast vän av ordning tycker säkert att vederbörande inte uppnått någon hög ålder men man är som man känner sig heter det väl..och samlar man på sin kunskap och intresse om gammalt så...ja då känner man till gamla saker...och uppfattas i vissa kretsar som gammaldags=) åldern är ju relativ eller? iallafall väldigt ointressant för det är ju människan som är intressant och framförallt den man håller på med.


 

Njae nu är det inte så illa som det låter..jag håller för det mesta tjattran om att jag gillar gamla prylar och nördar väl inte på bland den normala befolkningen, för visst händer det att folk ibland frågar om just en sån sak är skräp eller något att spara på...eller så åker man till återvinningscentralen och ska lämna skräp...alltså riktigt skräp då alltså..och får se en släpvagn med gamla fina saker..STOPP och belägg!! 

Herregud du tänker väl inte kasta dom? nä kör ut släpet utanför så får jag titta...jaha då kom vi in på sidospår..jo presentation var det.

 

Vi som ligger bakom Nostalgimacken...ja jag skriver vi annars bli chefen arg...ja regeringen då eller som i vårt fall den ena halvan utav Nostalgimacken ( ja se det lite som helan och halvan..fyrtornet och oops det drog i väg åt fel håll där...ja den som jag avser är Maja..som med sina dockskåp står för den icke tekniska biten i Nostalgimackens framtoning....ja ni vet möbler..tyger...dockor...mjukisdjur..för det skulle då ALDRIG jag hålla på med..inte en chans....eller? 

ja men visst fast där skiljer vi oss åt du får aldrig Maja att skruva på något alls...förutom sig själv då...för hon håller sig till dockskåp..men jag då?..visst har jag setts köpa dockskåpsmöbler...men bara till Maja heter det så där lite försynt..och ursäktande...för jag som skruvar bilar..kan ju inte....eller?


Så här är vi då... Maja och David eller FLAK som jag heter på nätet...så varför heter jag FLAK? och inte FINA..som man kunde tro..jo det har sin förklaring.

FLAK står för Fordonshistoriska Lastvagnsarkivet och är samlingsnamnet för hela min samling av lastbilsbilder, broschyrer, instruktionsböcker och modeller.....


Modell? jamen visst fotomodell tänker då du? njae inte riktigt utan jag bygger modeller i skala 1:25 av lastbilar som rullat här i Kalmar län...ja du såg några av dom i föregående inlägg...


Så Nostalgimacken innefattar lite av varje...och precis så vill jag ha det...som den loppis, modell lastbils, cykel, bil, retro filur jag just är...Maja skriver under på det..lita på det.

Sen får vi inte glömma Moccis..eller Blå Mocca som bilen heter och där man verkligen färdas i sjuttiotalsstil givetvis med takluckan öppen=)

Glad sommar!och loppisTUR ska vi alla ha=)





5 kommentarer:

Vinyl karlsson sa...

vad är det för en skum typ som
står vid moccis är det en bilförsäljare som kom förbi på cykel det är semestertider eller
är det ägaren ja jag har svårt att avgöra detta på bilden vi får forska vidare men jag tror att det
är en bilförsäljare
Med vänlig hälsning nostalgiarkivet

Herr Stömell sa...

Tack för informationen om Galenskaparna. (hihihi)
Bilderna andas ju en viss tidsepok, bil, cykel, väska klädsel etc. Men - varselkepsen? Hur platsar den i den historiska epoken? Berätta!

FLAK sa...

Bilförsäljare...phaaa säger Moccis har ingen avsikt att umgås med sådana..senaste gången som moccis stod i en bilhall var ju runt 1982...
Men det är klart jag sålde ju Grönis till dig så den blåste jag dig på=)

Varselkeps..nehee du min gode herre det är en keps från trucktillverkaren Kalmar LMV som under sjuttiotalet var ledande tillverkare av truckar i Sverige.

Marie´s sa...

Där är du ju!=) vilken tröja..flexa inte för mycket bara då spricker både den och byxorna...
Var får du allt ifrån?=) kram

Gila sa...

Tack för presentationen David och Maja. Skoj att få ett ansikte på er! Roligt inlägg som vanligt! Ha det gött!